วันจันทร์ที่ 7 พฤษภาคม พ.ศ. 2555

News : Commercial Workshop on Food Styling for International Markets

ข่าวประชาสัมพันธ์ : เปิดอบรมหลักสูตร "เวิร์กช้อปฟู้ดสไตลิสต์เชิงพาณิชย์ศิลป์สำหรับตลาดสากล" 


      ธุรกิจสินค้าเกษตรเติบโตอยู่คู่กับสังคมไทยมาตั้งแต่อดีตจนถึงปัจจุบัน ทั่วโลกต่างรู้จักและคุ้นเคยกับอาหารไทยเป็นอย่างดี  การส่งเสริมให้สินค้าเกษตรและอาหารไทยก้าวไกลสู่ตลาดสากลได้นั้น จุดขายสำคัญก็ด้วย "เหตุผล" ในเรื่องคุณภาพที่ดีของสินค้า เท่านั้นยังไม่พอปัจจัยอย่างหนึ่งที่จะผลักดันให้สินค้าได้รับการกล่าวขานและผู้บริโภคเปิดใจยอมรับได้ง่ายสุดคงจะเป็นเรื่องสไตล์ในการออกแบบชิ้นงานว่าโดนใจ "อารมณ์" สามารถสื่อเข้าถึงแก่นแท้และตรงประเด็นในการคิดงานหรือไม่
     งานฟู้ดสไตลิสต์นั้นทำไม่ยาก แต่ที่ยากยิ่งกว่านั่นก็คือ ฟู้ดสไตลิสต์ผู้ออกแบบตกแต่งหน้าตาอาหารจะนำพาผลงานออกไปสู่ธุรกิจการค้าต่างประเทศได้อย่างไร มีบรรดาผู้ประกอบการอาหารตกลงว่าจ้างหรือซื้อลิขสิทธิ์ภาพถ่ายอาหารเพื่อนำไปใช้ในเชิงการค้าตามงานแสดงสินค้าอาหารทั่วโลก  ไม่ว่าจะเป็นภาพถ่ายอาหารตามบู้ธต่างๆ  สื่อสิ่งพิมพ์  หรือแม้แต่ภาพอาหารตามแพคเกจจิ้งมากมายที่ไปอวดสายตาสู่ชาวโลก
      กลยุทธ์และแนวคิดที่จะขับเคลื่อนให้ผลงานการทำฟู้ดสไตลิสต์โดนใจผู้ประกอบการอาหารได้นั้น  มีเหตุและผลสามารถอธิบายได้ดังนี้  คุณสุทธิพงษ์ สุริยะ  ฟู้ดสไตลิสต์เจ้าของขาบสตูดิโอ  กูรูผู้เชี่ยวชาญการสร้างภาพลักษณ์และแบรนดิ้งให้กับธุรกิจอาหารด้วยมาตรฐานสากลอย่างครบวงจร  "ผลงานการทำฟู้ดสไตลิสต์และภาพถ่ายอาหารได้รับรางวัลดีเด่นจากเวทีระดับโลก  ประเทศสเปน 
Gourmand World  Cookbook  Awards"  หลายปีติดต่อกันนั่นก็เป็นเครื่องมือที่พิสูจน์และยืนยันในผลงานที่ได้มาตรฐานระดับสากล  www.cookbookfair.com            
      จากประสบการณ์ของคุณสุทธิพงษ์ สุริยะ ที่เคยได้รับรางวัลมากมายระดับโลกและยังเคยเป็นกรรมการตัดสินการประกวดออกแบบบรรจุภัณฑ์อาหาร  ได้มองทะลุเห็นภาพรวมของปัญหาและเข้าใจถึงแก่นแท้ ว่าถึงเวลาแล้วที่อยากจะนำประสบการณ์ส่วนตัวเพื่อมาเปิดเผยแนวคิดการทำเศรษฐกิจเชิงสร้างสรรค์หมวดสินค้าอาหารให้ก้าวไกลสู่ตลาดสากลเริ่มต้นควรจะมีทิศทางอย่างไร โดยผู้รู้จริงและลงมือปฎิบัติอย่างจริงจัง นั่นจึงเป็นที่มาของการจัดอบรมหลักสูตร "เวิร์กช้อปฟู้ดสไตลิสต์เชิงพาณิชย์ศิลป์สำหรับตลาดสากล"
      ประโยคที่เราคุ้นหูกัน  "สินค้าอาหารสวยแต่ขายไม่ได้ หรือ สวยแต่ไม่ได้มาตรฐานสากล"  สินค้าอาหารไม่ใช่การทดลองผิดหรือถูก แต่ผู้ที่เคยผ่านประสบการณ์เหล่านี้จะมาวิเคราะห์ปัญหาให้ฟัง และคอยชี้แนะแนวทางในการทำงานให้ตรงประเด็นและเข้าถึงแก่นแท้ รวมไปถึงชั้นเชิงและเทคนิคพิเศษการมองสินค้าอาหารในแบบกูรูฟู้ดสไตลิสต์นั่นเอง
  หลักสูตรที่เปิดสอนมี 3 รูปแบบคือ
1.  เรียนที่ขาบสตูดิโอ อบรมภาคทฤษฎีและปฎิบัติทำเวิร์กช้อปด้วยกัน 4 ชั่วโมง
2.  อบรมที่ออฟฟิศของลูกค้า เจาะลึกแต่ละประเภทธุรกิจอาหาร หลักสูตรจะเข้มข้นเข้าถึงสินค้าได้ดีกว่า
3.  รับเป็นที่ปรึกษาดูภาพรวมด้านดีไซน์และแบรนดิ้งให้กับหน่วยงานธุรกิจอาหารประเภทต่างๆ
 

 -----------------------------------------------------------------
 

News : Commercial Workshop on Food Styling for International Markets


            Businesses of agricultural products have grown along with development of Thai society and Thai cuisine is now well known all over the world.  One of the factors that promote Thai produces and Thai food to the international market is the product quality.  However, consumers tend to embrace and talk about products when their presentations are impressive and truly revealing.

            Food styling is not that complicated but the issue is how to be successful internationally.  Many entrepreneurs in food industry invest in food photography for international commercial food exhibition.  This includes food photos for exhibition booth, published media and food packaging.
  
            Concepts on how to do food styling with an outcome that surely impresses entrepreneurs in food industry can be materialized.  Mr. Suthipong Suriya, a food stylist who owns and operates Karb Studio with expertise in image and brand building for international market, is a living proof of these.  His works has brought him many international awards from Gourmand World Cookbook Awards for many years in a row.  They have served to validate his works as being truly international.  For more information, visit Gourmand World Cookbook Awards website at www.cookbookfair.com.
            Besides having received many international awards, he has also served as judges in food packaging contests.  Having been in this business for more than a decade, some of his insights on how to get started towards international food market may prove productive.  With a good basic concept serving as a solid foundation along with a serious practice, ones can learn a lot from his presentation in the "Commercial Workshop on Food Styling for International Markets".
            An expression often heard is "The food product looks beautiful but it does not sell.", and "It looks good but it is not up to international standard".  Successful food styling cannot be achieved by trial and error alone.  Experienced food-stylists with years of practice could offer insightful concepts and ideas on how to tackle problems.  Such invaluable experience could significantly accelerate the learning process so that newcomers can rapidly learn fruitful techniques directly from an expert in the field.

                Available courses on food styling can be arranged as the following.
1.          Workshop at Karb Studio offering 4 hours of theory and practice.
2.          An off-site workshop at a corporate facility where in-depth approach is employed for specific products.
3.          Site visit to corporate facility offering product design and branding in food industry

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น